ABOUT

CURRENTLY
July-Sept. 2024  Salvador Soria Museum of Contemporary Art, solo exhibition – Benissa, Spain
 
UPCOMING EXHIBITIONS
Sept. 2024  Paris Design Week, Narbutas, solo exhibition – 75017 Paris, France
Sept. 2024-June 2025  Narbutas show room, solo exhibition – 75017 Paris, France
 
LAST EXHIBITIONS
May 2024  European Academy of Arts – France, Galerie Nesle, group exhibition – 75006 Paris, France
March 2024  Friends of the salon d’automne Paris, Galerie Etienne de Causans, group exhibition – 75006 Paris, France
Nov. 2023  International portrait fair, Bastille Design Center, group exhibition – 75011 Paris, France
2006  Art London, group exhibition – London, Royaume-Uni​
2005  House of latin america, group exhibition – Paris, France​
2001  Independent artists fair, group exhibition – Paris, France
 
RECOGNITIONS
2021–2022–2023  Luxembourg Art Prize – Certificates of artistic merit
 
PUBLICATIONS
July 2024  Instagram – Facebook – X, French Institute of Valence, French Embassy in Spain
July 2024  Instagram, Benissa Tourist Office, Spain
July 2024  LinkedIn, Narbutas, France, Lithuania
 

Born in 1971 in Paris, France. I live and work near Paris, France and on the Costa Blanca, Spain

I am an engraver and mirror painter. I sign my works “ma mi” for multiple reasons which have a link with: the first syllable of my first name, its disjointed writing, the reflection of anything that we believe to be identical and which is not, the invisible and marvelous truths of the magic mirror, the universality of the word mother and its psychic implication. Since 1995, I have experimented with digital art, oil painting and the decorative art of mirrors associated with mosaic. My artistic approach evolves towards exclusive creation on new and old mirrors to which I offer a second life.

I engrave this glass surface with small irregular touches to reveal a design which, thanks to the diffraction of the rays of light in the material, begins to shine. Then, I add paint in transparent colors, viscous like oil, which I apply, scrape and thicken on this very smooth surface. My technique almost brings a form of flat sculpture to my works, transfiguring the material that surrounds us and my characters.

These two applications are reflected in the background of the mirror and combine with the surrounding light, reproducing the illusion of a three-dimensional effect, of a moving energy evolving according to natural or artificial lighting. I call this vibrance: a sensation caused by a disturbance which takes the image out of its usual inertia. The image created on the mirror vibrates with its own reflections, thus modifying the appearance of the support by giving it life. This effect involves the viewer as soon as he looks at my work, his image merging by superposition into the background of the mirror to blend into it.

The mirror has the power to reflect the deep nature of things, contrary to the useful function we know it to have. This particularity, almost psychic, is at the heart of my plastic universe to create a bridge between the conscious and the subconscious. Sigmund Freud understood that in therapy we can detect the intimacy of the ego to find elements of our personality and our life by “mirror effect”, this allows us to learn about ourselves thanks to those around us and means that the external reality is a reflection of our internal state.

Né en 1971 à Paris, France. Je vis et je travaille près de Paris, France et sur la Costa Blanca, Espagne.

Je suis artiste graveur et peintre sur miroirs. Je signe mes œuvres « ma mi » pour de multiples raisons qui ont un lien avec : la première syllabe de mon prénom, son écriture disjointe, le reflet de quoi que ce soit que l’on croit identique et qui ne l’est pas, les vérités invisibles et merveilleuses du miroir magique (magic mirror en anglais), l’universalité du mot maman et de son implication psychique. Depuis 1995, j’ai expérimenté l’art digital, la peinture à l’huile et l’art décoratif de miroirs associés à la mosaïque. Ma démarche artistique évolue vers la création exclusive sur miroirs neufs et anciens auxquels j’offre une seconde vie.

Je grave par petites touches irrégulières cette surface en verre pour révéler un dessin qui grâce à la diffraction des rayons de la lumière dans la matière se met à briller. Puis, j’ajoute de la peinture aux couleurs transparentes, visqueuse comme de l’huile, que j’appose, racle et épaissis sur cette surface très lisse. Ma technique apporte presque une forme de sculpture plane à mes œuvres transfigurant la matière qui nous entoure et mes personnages.

Ces deux applications se reflètent dans le fond du miroir et viennent se combiner à la lumière environnante reproduisant l’illusion d’un effet en trois dimensions, d’une énergie mouvante évoluant en fonction de l’éclairage naturel ou artificiel. J’appelle cela de la vibrance : une sensation provoquée par un trouble qui sort l’image de son inertie habituelle. L’image réalisée sur le miroir vibre de ses propres reflets modifiant ainsi l’aspect du support en lui donnant vie. Cet effet implique le regardant dès lors qu’il regarde mon œuvre, son image se confondant par superposition dans le fond du miroir pour s’y fondre.

Le miroir a le pouvoir de refléter la nature profonde des choses à l’opposé de la fonction utile que nous lui connaissons. Cette particularité, quasi psychique, est au cœur de mon univers plastique pour créer une passerelle entre le conscient et le subconscient. Sigmund Freud avait compris qu’en thérapie on peut déceler l’intimité du moi pour retrouver des éléments de sa personnalité et de sa vie par « effet miroir », cela permet d’apprendre sur soi grâce à ceux qui nous entourent et signifie que la réalité extérieure est le reflet de notre état intérieur.

Nacido en 1971 en París, Francia. Vivo y trabajo cerca de París, Francia y en la Costa Blanca, España.

Soy grabador y pintor de espejos. Firmo mis obras “ma mi” por múltiples motivos que tienen un vínculo con: la primera sílaba de mi nombre, su escritura inconexa, el reflejo de todo lo que creemos idéntico y no lo es, las verdades invisibles y maravillosas de el espejo mágico, la universalidad de la palabra madre y su implicación psíquica. Desde 1995 experimento con el arte digital, la pintura al óleo y el arte decorativo de espejos asociados al mosaico. Mi enfoque artístico evoluciona hacia la creación exclusiva sobre espejos nuevos y viejos a los que ofrezco una segunda vida.

Grabo esta superficie de vidrio con pequeños toques irregulares para revelar un diseño que, gracias a la difracción de los rayos de luz en el material, comienza a brillar. Luego agrego pintura en colores transparentes, viscosos como el aceite, que aplico, raspo y espeso sobre esta superficie tan lisa. Mi técnica casi aporta una forma de escultura plana a mis obras, transfigurando el material que nos rodea a nosotros y a mis personajes.

Estas dos aplicaciones se reflejan en el fondo del espejo y se combinan con la luz circundante, reproduciendo la ilusión de un efecto tridimensional, de una energía en movimiento que evoluciona según la iluminación natural o artificial. A esto lo llamo vibración: una sensación provocada por una perturbación que saca a la imagen de su inercia habitual. La imagen creada en el espejo vibra con sus propios reflejos, modificando así la apariencia del soporte dándole vida. Este efecto involucra al espectador tan pronto como mira mi trabajo, su imagen se fusiona por superposición con el fondo del espejo para mezclarse con él.

El espejo tiene el poder de reflejar la naturaleza profunda de las cosas, contrariamente a la función útil que sabemos que tiene. Esta particularidad, casi psíquica, está en el corazón de mi universo plástico para crear un puente entre el consciente y el subconsciente. Sigmund Freud entendió que en terapia podemos detectar la intimidad del ego para encontrar elementos de nuestra personalidad y de nuestra vida por «efecto espejo», esto nos permite aprender sobre nosotros mismos gracias a quienes nos rodean y hace que la realidad externa sea un reflejo. de nuestro estado interno.